MarathonMatilda

Krävs det verkligen 10 000 timmar för att bli bra?
 
En sak slog mig idag. Nämligen att jag inte är särskilt bra på att springa. Och det är ju för att jag inte övat. Jag har ju just börjat öva. Så jag kommer ju att bli bra, såklart. Tids nog. Men så kom jag på att jag hört att för att bli riktigt bra på något ska en öva 10 000 timmar. Och jag tänker att för att klara ett marathon så måste en vara riktigt bra. Och så räknade jag ut att 247 dagar och 15 timmar är 5943 timmar. Och ungefär hälften av dem är nattimmar. Och en stor del är arbetstimmar. Jag kommer kanske springa 100 timmar innan Stockholm Marathon. Det är bara 1 procent av 10 000. Kanske 150 timmar om jag lägger manken till. Det är 1,5 procent. Hur i helvete ska den ekvationen gå ihop? Det är inte det att jag inte kommer att klara det. Det kommer jag. Det måste jag. Det är bara det att även en människa med en stor dos hybris kan vackla ibland. Kom ihåg det, kamrater!