MarathonMatilda

REKORD REKORD REKORD
När coachen är borta dansar den här lilla löparråttan på rekordbordet. Erik är borta ikväll så jag tränar på eget bevåg. Korta rundan kan slänga sig i väggen – efter lördagens lopp är det 5 km som gäller. Så jag började med korta rundan, och sen bara fortsatte jag. Tills Runkeeper sa fem kilometer. Då stannade jag tvärt, flåsade och svettades ymnigt. Eftersom jag sprang 5 km på 50 minuter i lervälling i helgen, tänkte jag att jag minsann borde klara det betydligt snabbare på asfalt. Tidigare idag googlade jag "springa  5 km" för att försöka hitta någon medelsvensson-tid och kom fram till att 35 minuter verkade rimligt. Så det var mitt mål. Såhär gick det:
 
 
JAG KLARADE DET! Jag är en person som kan springa 5 km på 35 minuter. Halleluja. Gud hör bön. Osv. Men nu undrar jag en sak: hur i helvete kan det vara så satans jobbigt att springa mellan minut 15 och 25 och sen kännas helt okej mellan 25 och 35? Är det för att jag vet att det snart är över? Är det en andra andning? Har benen domnat bort då? SVARA!
 
 
Såhär nöjd är jag nu. Parkerad i soffan med en härlig pasta. Jag är inte bara nöjd. JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER MIG SJÄLV!!! 
 
#1 - Anonym

Jaaaa! Andra andningen. Hört talas om den. Tänk när du springer flera mil sen, tredje, fjärde, femte andningen.

#2 - Maria

Bra jobbat!

Svar: Tack :D
MarathonMatilda

#3 - Hanna Karlsson

På en femkilometers rundan är alltid kilometer tre jobbigast. Där kroppens försvarsfunktioner tycker att "Nä du, nu vill jag inte vara med längre. Dags att vila". Men fortsätter man trots att det känns apa så kommer kroppen in i andra andningen och det känns automatiskt lättare. Så bara att fortsätta alltså. Jag har sprungit mängder med femkilometersrundor och trots att jag har bra kondition så vill kroppen ändå sluta just vid kilometer tre. Men bara att bita ihop! Grattis förresten till nytt personligt rekord. Grymma du!

Svar: Åh vad skönt att höra att det inte är mig det är fel på :D
Och tack! :)
MarathonMatilda