MarathonMatilda

Novemberutmaningen, är ni med!?
Det är onsdag. Det är första november och därmed dags för den där härliga utmaningen som min PT hittat på. Jag ska alltså göra 40 squats och 10 armhävningar om dagen, varje dag, hela november (själv kör han 60 squats och 60 armhävningar – show off). Mina armhävningar utgick dock idag på grund av en axel som inte riktigt samarbetar. Ska till naprapaten imorgon och se till att få bukt på den. 
 
Som ni ser nedan klarade jag i alla fall 40 squats galant. Jag vill POÄNGTERA att övningen ägde rum direkt efter fem kilometers intervallträning i regnrusk. Det är alltså en rätt sliten och inte ett dugg utvilad människa som står där och squatar för glatta livet. Men vad gör en inte för att få Beyoncés bakdel?
 
 
Och nu undrar jag förstås: vilka hänger på? Kom igen, vi gör det här tillsammans. Som ett litet sätt att göra november lite roligare. 40 squats om dagen. Det klarar ni. Mamma? Kajsa? Svärmor? Fredrik? Någon? Plus i kanten om ni även kör 10 armhävningar. Obs att det är absolut okej att göra armhävningar på knäna, herregud, vi är inte barbarer heller. Ok sätt fart!
#1 - Anonym

Okejrå, jag kör nu. men om mitt arsle inte är i Beyonce-form när november månad är slut så säger jag upp den här vänskapen och smutskastar din blogg på lokala Icabutiken.