MarathonMatilda

PT-fredag på en lördag, världen är upp och ner
 
 
Bästa dagen på veckan är äntligen här och den här dunderveckan levererar jag ju två ”PTn har ordet” så då känns det rimligt att jag gör andra inlägget idag istället för den sedvanliga fredagen.
 
Vi satte upp en utmaning förra månaden med squats och armhävningar varje dag. Matilda klarade typ halva månaden och jag betydligt mindre av den. Kändes som att jag bröt ner utan att hinna återhämta kroppen så lärdomen från det är antagligen att ha lättare uppgifter om man ska göra något varje dag.
 
När vi satte igång maratonsatsningen 18e september så gjorde vi lite mätningar på vikt och omkrets och BMI. Idag ska vi göra det igen för att se om det har hänt nått med siffrorna. Anledningen till det, mer än för att det kan vara kul att bli mer fit är att jag tänker att det känns onödigt att behöva slita runt på massa vikt i fett i 4,2 mil. Under ett maraton ska man sätta i och lyfta upp foten x antal tusen gånger och då tror jag det är tacksamt om dom stegen är så lätta som möjligt. Resultatet? Tror det hänt en hel del för Matilda och förhoppningsvis lite grann för mig, men det kommer nog Matilda skriva om.
 
Trevlig helg!
#1 - Hanna Karlsson

Mäh, vad är det för cliffhanger. Uppdatera nuuu!!! :-D