MarathonMatilda

PT-fredag: jag frågar ut PT:n!
 
 
Det är fredag. PT-fredag i vanlig ordning. Den här gången har jag tagit mig friheten att ställa ett gäng högst relevanta frågor till Erik. Eftersom världen kretsar kring mig, handlar frågorna om mig. Frågor på det?
 
Hur går det för mig?
Det går riktigt bra! Du håller träningsmängden och har klarat dig helt från sjukdom, skador och krämpor. 
 
Har jag utvecklats som du trott/hoppats?
Du når de resultaten jag förväntade mig men det går mycket snabbare, mycket tack vare bibehållen träningsmängd.
 
När springer jag min första mil?
Snart, någon gång i december. Skulle vilja se några pass till med tempot som varit på sista passen innan. Ser ingen vits med att nöta långa distanser i promenadtakt.
 
Har vi några kul lopp framför oss?
Ja, ett millopp på Skansen i januari som nog kommer att bli riktigt kul. Antar att du kommer att skriva mer om det framöver. Ser mest fram emot en halvmara på Gotland senare i vår, vilket blir en liten generalrepetition inför maran.
 
Vad är planen när vintern kommer?
Så snart som möjligt behöver vi köpa vinterskor för att klara löpningen även när det blir snö och is.
 
Hur ska vi träna?
De passen jag kommer att vara med på kommer att ha fokus på styrka och rörelse. 
 
 
Hur går det med din egen träning?
Inga kommentarer! Nä vars, min träning går inte alls som jag vill. Styrka och kondition finns där men kroppen svarar inte alls som jag är van vid. Får extrem träningsvärk, blir supertrött och träningsberoendet har inte alls infunnit sig som vanligt. Känns som en kamp att ta sig ut varje gång och det är riktigt tråkigt!
 
Kommer jag att klara maran?
Om gud vill och vädret tillåter. Utvecklingen pekar ju på ett definitivt ja men man vet aldrig vad som händer på vägen. Jag har ju ett hemligt mål som jag såg som fullständigt orealistiskt från början men jag börjar mer och mer tro att det skulle kunna gå!
 
Vad händer i helgen?     
Hoppas på en lugn helg med något skönt löppass och häng ute i skogen.
 
Sååååå, glad fredag kamrater. Har du en fråga du vill ställa till PT-Erik? Våga! Han är bäst på att killgissa! <3
 
#1 - Anonym

Men du hade ju en skadad axel? Jag har en fråga till dig, hur tycker du själv att utvecklingen går? Känner du dig starkare, piggare whatever?