MarathonMatilda

Äntligen PT-fredag!
 
 
Fan vad gött att det är fredag igen och som vanligt är det dags för PTn att ha ordet!

Tänkte ta tillfället i akt att presentera mig. Hej jag heter Erik. Det är alltså jag (om någon lyckats missa det) som är ansvarig för träningen inför Matildas maratonlopp.

Hur kommer det sig då? Ja, jag hoppas att ni inte går och tror att det beror på att jag är superatletiskt, utbildad på något sätt eller på att jag är en meriterad maratonlöpare, Nixpix! Anledningen till att jag och Matilda klickar är för att vi är väldigt lika. Vi är öldrickare av rang, röker som borstbindare och älskar godis som tjocka barn älskar choklad.

Jag har fått ett träningsintresse först på senare år, har aldrig nördat in mig speciellt mycket på VARFÖR man ska göra på olika vis, aldrig tagit träningen särskilt seriöst och bara sprungit kortare distanser än maraton. Mitt tränande har ändå resulterat i ett CV (om än högst blygsamt) och det är alltså på grund av det jag har fått min PT-roll av MarathonMatilda. Jag har gjort två klassiker och sprungit två Göteborgsvarv. Absolut inget att skryta med men jag hoppas ändå att jag kan killgissa Matilda i form  utifrån min träningserfarenhet. Till hjälp har jag alla poddar, böcker och videos jag nördat ned mig i senaste veckorna!

Så om ni nu sitter och tänker "vad håller han på med? Det där verkar inte vara så vettigt." Osv, det finns kanske en förklaring till det.. Släng in en kommentar vettja!
#1 - Lars Gustafsson

Bra jag tror på dig som tränare till Matilda. Go för ut nu. Nyttja tiden fram till Juni effektivt nu

#2 - Anonym

Tackar! Man blir ju lite osäker ibland.. /PTn

#3 - Anonym

"Killgissa Matilda i form", awesome!

#4 - Hanna Karlsson

Lycka till med träningen. Det fixar ni tillsammans. :-)