MarathonMatilda

Saker jag funderar på när jag vilar
Så, idag är vilodag igen. Hade räknat med världens träningsvärk efter gårdagens backinsats men känner mig helt och hållet oskadd. Snopet men skönt. Nu kanske ni undrar vad jag funderar över de dagar jag inte tränar? Det ska jag tala om.
 
Jag startade ju ett instagramkonto samtidigt som den här bloggen. Det heter marathonmatilda, logiskt nog. Med det kontot följer jag massor av spring- och träningspersoner. Allt från glada amatörer som jag själv, till mer proffsiga personer som verkar leva liv i ett överflöd av spons. Och här kommer min fundering. 1. Hur får jag spons? och 2. Vad skulle jag vilja bli sponsrad av? Jag har tänkt en del på nummer 2 och tagit fram en enkel liten lista på fyra punkter:
 
  • Träningskläder (givetvis – det är ju svindyrt)
  • Julmust light från Apotekarnes – drömsponsen
  • Aioli (från valfritt företag)
  • Kryddstarka snabbnudlar från Samyang Ramen (de lila)
 
Det är nog mina drömsponsringar. Jag tänkte skriva öl också, men till och med jag inser att det inte skulle vara bra för mig. Så, hur många följare måste jag skaffa för att Apotekarnes ska upptäcka mig?
 
#1 - Hanna Karlsson

Jag vill också bli sponsrad med träningskläder. Jag fick faktiskt ett erbjudande för någon vecka sedan där ett företag i Norge ville sponsra mig. Att jag sa nej var dock det faktum att de ville ge 40% rabatt på produkterna, viket kanske är generöst, men jag vill inte betala för att göra reklam. Antingen att de ger gratis eller betalar, annars får det vara.

Svar: Nä 40 % rabatt var snålt tycker jag. De ska ju betala dig för att du ska göra reklam för deras grejer, inte tvärtom :)
MarathonMatilda