MarathonMatilda

Tankar inför kvällens mörkerlopp!
Lördag! Dags för livets första lopp. Fast nu ljög jag. Jag sprang ju Vårruset en gång för en herrans massa år sedan. På en hyfsad tid om jag inte minns fel. Även om jag var den enda som tände en cigg direkt vid mållinjen. Som den classy lady jag är. Hur som helst – lopplördag! Ikväll kl 18:00 går första starten i Night Trail RunDet finns en lista över de olika startgrupperna: 
 
 
Jag skulle vilja införa Startgrupp 5: För dig som behöver lite extra tid för att hantera flås och onda muskler, och som är livrädd för att halka omkull på en lerfläck i mörkret. 
 
Jag ska lämna in förslaget när jag hämtar ut nummerlappen och se om de nappar. Visst får man medalj när man springer såna här lopp va? För annars kommer jag att vara norra Europas mest besvikna löperska vid mållinjen ikväll. Pannlampan funkar i alla fall:
 
 
Ok, önska mig lycka till nu. Lovar att meddela imorgon huruvida jag fick medalj eller ej!
 
#1 - Anonym

Introducing: stroboskopspannlampan. Ger alla motståndarna epilepsi, garanterad seger för användaren.