MarathonMatilda

Jag presenterar: "korta" rundan!
Ok, så igår gick andra träningspasset av stapeln. Min käre PT berättade efteråt att detta är vad vi i fortsättningen kommer att kalla "korta rundan". "Korta" rundan pyttsan! 3,77 km är väl inte kort? 1 km är kort. Men med marathonmått mätt så är väl 3,77 km kort. Antar jag. Hur som haver tänker jag att det kan vara festligt att följa framstegen på korta rundan. Så låt oss titta på hur första gången gick:
 
 
Om ni tittar noga på bilden ser ni att starten bildar en liten pung, eller ett hjärta. I alla fall: 3,77 km på 29:08 minuter. Då ska tilläggas att jag gick sista biten. Jag hade nämligen varit vaken sedan 0515, varit i Lund och vänt och inte ätit middag. Jag mådde med andra ord illa. Och var trött. Och hade ont i benen. Slut med undanflykter. Vad ska man springa 3,77 km på för att klara ett marathon? Eller ja, nevermind, det spelar ingen roll. Till att börja med ska en nog orka springa mer än 3,77 km för att klara ett marathon. Men det löser sig, det är 253 dagar kvar. 
 
PS. Till eventuella språknördar (jag är en av er) som stör sig på att jag skriver marathon och inte maraton. Jag är fullt medveten om att det enligt svenska språket egentligen borde skrivas maraton. Men skriver Stockholm Marathon marathon med H så gör jag det med. Plus att det är för jobbigt att byta blogg- och instagramnamn. Sån är jag. Puss! DS.