MarathonMatilda

Matilda + marathon = sant?
Okej. Hej. Jag heter Matilda och jag kanske har en förestående 30-årskris. Någon jävla skruv är lös i alla fall. För inte så länge sen var jag tjejen som roade mig med att blogga om tokiga tinderdejter. Nu ska jag springa Stockholm Marathon 2018... Ja jösses!
 
Hur långt jag sprungit som längst? Jag sprang Vårruset 2009. Vårruset är fem kilometer. Jag gick ungefär halva sträckan...
 
Varför ska jag springa marathon? För att jag satt i mitt vardagsrum med mina föräldrar, min lillebror och min kille och av någon anledning kom vi in på marathon. Och jag kläcker förstås ur mig "jag kan väl springa ett marathon" lite avmätt sådär. Och alla fyra tittar på mig som om jag vore DUM I HUVUDET! Så nu måste jag ju springa ett marathon, för att visa att jag inte ALLS ÄR DUM I HUVUDET!!!
 
Kommer jag att klara det? Ärligt talat? Jag vet fan inte. Kanske. Kanske inte. Men min kompis Fredrik har lovat att jag får 500 spänn om jag kommer i mål, så det är ju en morot. Jag menar: man får rätt många öl för 500 kronor. Och ärligt talat: om Donald Trump kan bli president så borde väl jag kunna springa ett marathon? Eller?
 
Hur ska jag träna? Eeeehhhhmm... jag vet inte? Hur gör man? Min kille har lovat att vara min PT. Han har ändå två klassiker i ryggen och lever lika osunt som jag. Han borde veta något. 
 
Hur tränad är jag? Vi kan väl säga att senast jag tränade frekvent var Iphone 4 den hetaste luren på marknaden. Och den frekventa träningen pågick i cirka två månader. 
 
Har jag börjat träna? Alltså... nej. Jag är förkyld. Och såvitt jag vet ska en inte träna när en är förkyld. Min förhoppning är att träningen kommer igång nästa vecka. Och då jävlar! 
 
Vad är syftet med bloggen? Jag tänker att ni får följa med. På träningen alltså. Jag kommer vara den tjurigaste av tjuriga som någonsin sprungit runt i ett par skor. Och jag hoppas att jag kommer att göra framsteg. Jag hoppas också att min och min killes relation ska överleva detta. Och så tänker jag att ni kanske är fler idioter där ute som också vill springa marathon, men som tror att ni inte kan. Klart ni kan. Hur svårt kan det vara? 
 
Fler frågor? Jag undrar förmodligen lika mycket som ni. Har jag blivit galen? Är det en 30-årskris? Kommer jag att klara det? Kommer jag att sluta röka? Kommer jag att bli gladare? Piggare? Låt oss ta reda på det! Jag lovar att hålla er uppdaterade.
 
Obs! Det här är inte din ordinary träningsblogg. Det kommer inte att komma töntiga recept på broccoli och absolut inte pratas om vikt eller sånt där fjanteri. Det här är en fucking kamp. Det är jag mot ett marathon. Och jag måste vinna, för min heders skull. Och för att jag får 500 spänn!
 
 
#1 - Hanna

Heja dig! Du kommer fixa det. :-)

Svar: Åh, tack för pepp! :)
MarathonMatilda

#2 - liljasstjrna.blogg.se

Haha helt fantastiskt! Heja dig! Kommer fortsätta att följa dig med nöje ( ska bara påpeka att jag avskyr träning).

Svar: Åh vad roligt, välkommen hit. Jag älskar inte heller träning, men jag ogillar det faktiskt inte lika mycket längre :D
MarathonMatilda

#3 - Maria

Heja dig! Kommer att följa denna resa mot Sthlm Maraton

Svar: Vad roligt! Jag hoppas jag inte gör dig besviken :)
MarathonMatilda

#4 - Lars Gustafsson

Hej det är klart att du ska springa Stockholms Maran. Din kille hjälper dig med träning. Det gäller att jogga få in distansen i träningen succesivt
Jag sprang Stockholm Marathon 1992. Då var jag 42 år. Det var djävligt men ändå känslan efteråt
Lycka till

Svar: Tack för din kommentar! Jag tror också jag klarar det, men förstår att det kommer att vara kämpigt! Stort att du gjort det! :)
MarathonMatilda

#5 - anneli

Vad kul! Jag följer! Varför? För att jag är nästan lika galen som du, men jag har aldrig uttalat tanken. Fast jag har haft den, den maler ofta i mitt huvud, det var väl fan, tänker jag, kan dom så kan väl jag? Hur svårt kan det vara?
Det är nog in i helsikes svårt, kräver en massa träning. Orkar du?
Kanske tom jag skulle kunna..................? Näääääää..........................eller?

Svar: Vad kul! Och vad härlig du är. Om jag kan, då kan du! :)
MarathonMatilda

#6 - Linda Lövberg Hjären

Heja dig :) Du kommer fixa de :)

Svar: TACK! :)
MarathonMatilda

#7 - Elsa

haha åh, nybliven trogen läsare här! lovar att bidra med två hållna tummar och kanske nån liten peppig kommentar då och då

Svar: Åh vad roligt, välkommen hit! Jag tackar, bockar och bugar för peppiga kommentarer och tummar i handen :)
MarathonMatilda