MarathonMatilda

Pt'n har ordet
 
 
Jag tycker vi har fått till en bra start på projektet! Matilda är både mer pepp inför och under träningspassen. Under söndagens pw sprang hon runt och gjorde hoppsasteg medan jag gick och tjurade över att gång är det tråkigaste jag råkat ut för sen klick-cigaretter.
 
Som jag ser det är det tre saker vi måste jobba med för att klara Stockholm marathon:
 
1. Mental styrka
2. Styrka
3. Kondition
 
1&2 är 90% av innehållet i träningen. Kondition har vi tid att bygga men om motivationen sviker så blir inte passen genomförda och om kroppen är svag så går den sönder och då blir det inte heller nån träning som kan skapa kondition. Jag försöker variera passen så att träningen inte ska bli enformig. I veckan impulsköpte jag en liten fotboll. Om vi måste hjälpas åt att sparka bollen framför oss på lite stigar blir löpningen mer varierad och det kommer att utmana de mindre musklerna mer än att bara nöta seg löpning på platt asfalt... tror jag. Egentligen killgissar jag lite som vanligt. Det är det bästa med att vara PT åt MarathonMatilda – hon verkar lita blint på mig och låter mig lägga upp träningen precis som jag vill!
 
Ha en bra helg och om ni får möjlighet så kolhydratsladda gärna. Öl är en bra källa!
 
PS. tog en rätt bra bild på fröken i fråga i helgen: